Gosu OTS

Forum naszego ots


#1 2008-08-27 18:06:43

Gosu

Hoster

13830120
Zarejestrowany: 2008-08-18
Posty: 694
Punktów :   

Czar [7.9-8.22]

PORADNIK OCZYWISCIE DEDYKUJE IZCE ;** Xd

Pisze ten temat bo moze sie przydac Opisze jak zrobic nowy czar No to jedziemy.

1. Zaczynamy od stworzenia w /data/spell/scripts nowy plik o nazwie nowyczar.lua
2. otwieramy zalozmy w notatniku i wpisujemy cos takiego:

Kod:

local combat = createCombatObject()
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_ENERGYAREA)
setCombatFormula(combat, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -1500, -1.6, -1500)

arr = {
{0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0, 0},
{0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0},
{0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0},
{0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0},
{1, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 1},
{0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0},
{0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0},
{0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0},
{0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0, 0},
{0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0},
}

local area = createCombatArea(arr)
setCombatArea(combat, area)

function onCastSpell(cid, var)
return doCombat(cid, combat, var)
end

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
Pewnie zastanawiacie sie co to oznacza. Ten pierwszy skrypt pokazuje co ma zabierac nasz czar.
Jesli chcemy zeby zabieralo Zycie piszemy tak:

Kod:

setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)

Jesli zas mane to wyglada to tak:

Kod:

setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_MANADRAIN)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok to mamy z glowy. Tera kolej na Druga linijke czyli:
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_ENERGYAREA)
Tu jest wyglad czaru. Mozna To zastapic wieeeloma Wygladami. Dam te najbardziej przydatne

Wygald na czarno (jak sd):

Kod:

(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_MORTAREA)

Wyglad ognia:

Kod:

(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_EXPLOSIONAREA)

Wyglad Energii:

Kod:

(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_ENERGYAREA)

Wyglad Poisona:

Kod:

(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_GREEN_RINGS)

Wyglad Exori:

Kod:

(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_HITAREA)

Wyglad jak przy wysysaniu zycia przez szkieleta:

Kod:

(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_LIFEDRAIN)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mysle ze obszar czaru kazdy rozumie Napisze tylko co,co oznacza dla tych zielonych:
0 - Tam gdzie czar nie dziala (ta kratka)
1 - Tam gdzie czar dziala (ta kratka)
3- Pozycja rzucajacego czar
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok mamy gotowy skrypt. Tera czas napisac wymowe czaru.

W data/spells/spells.xml pod instant wklejamy cos takiego:

Kod:

<instant name="nazwa czaru" words="run" selftarget="1" aggressive="0" lvl="1" maglv="1" mana="0" soul="0" exhaustion="0" prem="0" enabled="1" script="nazwa czaru.lua"><vocation id="10"/></instant>

Tera wyjasnie co oznacza co

instant name="nowyczar" words="nowy czar"
Nazwa czaru (moze byc dowolnie wymyslona)
Wymowa czaru, czyli to co tzreba powiedziec zeby czar zadzialal np. EXORI

Ok tera nastepne

lvl="1" maglv="1" mana="0" soul="0" exhaustion="0" prem="0"

Lvl do uzycia czaru
M lvl do uzycia czaru
Ile zjada many
Ile zjada Soula
Czy jest exhaustion (czyli co jakis czas dymek przy uzywaniu czaru) 1= jest 0=nic
Czy jest potzrebne premium 1= potzrebne 0=nie

I nastepne

script="nazwa czaru.lua"[b]

Tutaj nazwa do skryptu (w naszym przypadku jest to "Nowy Czar.lua")

No i ostatnie:

[b]<vocation id="1"/>


Tu wpisujemy numer profesji ktora ma poslugiwac sie czarem - mozna ja powielic dodajac kilka tak razy pod rzad i tylko zmieniajac numerek

Profesje:

1-Sorcerer
2-Druid
3-Palladyn
4-Knight
5-MS
6-ED
7-RP
8-EK

Mysle ze pomoglem


http://tibiaimage.com/char/3/Gosu+Slayer.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.opworld.pun.pl www.wlvswrld.pun.pl www.fenixclan.pun.pl www.kingsjungle.pun.pl www.plklwl.pun.pl