Forum naszego ots
PORADNIK OCZYWISCIE DEDYKUJE IZCE ;** Xd
Pisze ten temat bo moze sie przydac Opisze jak zrobic nowy czar No to jedziemy.
1. Zaczynamy od stworzenia w /data/spell/scripts nowy plik o nazwie nowyczar.lua
2. otwieramy zalozmy w notatniku i wpisujemy cos takiego:
local combat = createCombatObject() setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE) setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_ENERGYAREA) setCombatFormula(combat, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, -2.0, -1500, -1.6, -1500) arr = { {0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0}, {0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0, 0}, {0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0}, {0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0}, {0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0}, {1, 1, 1, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 1, 1}, {0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0}, {0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0}, {0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0}, {0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0, 0}, {0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0}, } local area = createCombatArea(arr) setCombatArea(combat, area) function onCastSpell(cid, var) return doCombat(cid, combat, var) end
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
Pewnie zastanawiacie sie co to oznacza. Ten pierwszy skrypt pokazuje co ma zabierac nasz czar.
Jesli chcemy zeby zabieralo Zycie piszemy tak:
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_PHYSICALDAMAGE)
Jesli zas mane to wyglada to tak:
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_MANADRAIN)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok to mamy z glowy. Tera kolej na Druga linijke czyli:
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_ENERGYAREA)
Tu jest wyglad czaru. Mozna To zastapic wieeeloma Wygladami. Dam te najbardziej przydatne
Wygald na czarno (jak sd):
(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_MORTAREA)
Wyglad ognia:
(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_EXPLOSIONAREA)
Wyglad Energii:
(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_ENERGYAREA)
Wyglad Poisona:
(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_GREEN_RINGS)
Wyglad Exori:
(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_HITAREA)
Wyglad jak przy wysysaniu zycia przez szkieleta:
(combat, COMBAT_PARAM_EFFECT, CONST_ME_LIFEDRAIN)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mysle ze obszar czaru kazdy rozumie Napisze tylko co,co oznacza dla tych zielonych:
0 - Tam gdzie czar nie dziala (ta kratka)
1 - Tam gdzie czar dziala (ta kratka)
3- Pozycja rzucajacego czar
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok mamy gotowy skrypt. Tera czas napisac wymowe czaru.
W data/spells/spells.xml pod instant wklejamy cos takiego:
<instant name="nazwa czaru" words="run" selftarget="1" aggressive="0" lvl="1" maglv="1" mana="0" soul="0" exhaustion="0" prem="0" enabled="1" script="nazwa czaru.lua"><vocation id="10"/></instant>
Tera wyjasnie co oznacza co
instant name="nowyczar" words="nowy czar"
Nazwa czaru (moze byc dowolnie wymyslona)
Wymowa czaru, czyli to co tzreba powiedziec zeby czar zadzialal np. EXORI
Ok tera nastepne
lvl="1" maglv="1" mana="0" soul="0" exhaustion="0" prem="0"
Lvl do uzycia czaru
M lvl do uzycia czaru
Ile zjada many
Ile zjada Soula
Czy jest exhaustion (czyli co jakis czas dymek przy uzywaniu czaru) 1= jest 0=nic
Czy jest potzrebne premium 1= potzrebne 0=nie
I nastepne
script="nazwa czaru.lua"[b]
Tutaj nazwa do skryptu (w naszym przypadku jest to "Nowy Czar.lua")
No i ostatnie:
[b]<vocation id="1"/>
Tu wpisujemy numer profesji ktora ma poslugiwac sie czarem - mozna ja powielic dodajac kilka tak razy pod rzad i tylko zmieniajac numerek
Profesje:
1-Sorcerer
2-Druid
3-Palladyn
4-Knight
5-MS
6-ED
7-RP
8-EK
Mysle ze pomoglem
Offline